ساختار اداری و سازمانی شرکت

شرکت عمران و مسکن سازان ایران

ساختار اداری و سازمانی شرکت (حاکمیت شرکتی)

ساختار اداری و سازمانی شرکت
ردیف نام کمیته شرح وظائف
1کمیته حسابرسیکمک به ایفای مسئولیت نظارتی هیئت مدیره جهت اطمینان از اثربخشی فرآیندهای نظام راهبردی و کنترل داخلی، سلامت گزارشگری مالی و رعایت قوانین و مقررات.
2کمیته ریسکشناسایی وقایع تأثیرگذار بر فعالیت‌های شرکت، ارزیابی ریسکهای ارائه شده، گزارشات جهت کاهش هزینه‌ها

کمیته حسابرسی

فعالیت کمیته حسابرسی شرکت در چارچوب منشور کمیته حسابرسی و وظایف مصوب جهت اطمینان از استقرار کنترلهای داخلی مناسب وکافی، شفافیت و قابلیت اتکای اطلاعات به ویژه گزارشگری مالی و بهبود پاسخگویی، رعایت قوانین و مقررات، ارتباط با حسابرس مستقل، بررسی گزارشهای مربوط و تقویت واحد حسابرسی داخلی متمرکز بوده است. تعداد اعضای کمیته حسابرسی طبق منشور کمیته حسابرسی 3 نفر می‌باشد و توسط هیات مدیره انتخاب می‌شوند.

اهم اقدامات کمیته حسابرسی، حسب اهداف و مسئولیت‌های محوله، در راستای کمک به ایفای مسئولیت نظارتی هیئت مدیره و بهبود آن جهت کسب اطمینان معقول، از موارد زیر می‌باشد:

الف- سلامت گزارشگری مالی

ب- اثربخشی حسابرسی داخلی

پ- استقلال حسابرس مستقل و ثمربخشی حسابرسی مستقل و رعایت قوانین، مقررات و الزامات

کمیته ریسک

منشور کمیته ریسک سندی است که براساس آن اهداف، ساختار و برنامه کاری کمیته ریسک سازمان تنظیم و تبیین می‌شود. اهداف کمیته ریسک نظارت بر عملکرد تیم اجرایی برای شناسایی و ارزیابی مدیریت ریسک و حصول اطمینان از ایجاد زیرساخت مدیریت ریسک برای رویارویی با این ریسکها و نظارت کلان بر ریسکها هم راستا و هم جهت با سایر ارکان نظارتی و نظارت بر چارچوب مدیریت ریسک ارزیابی و پذیرش آن می‌باشد.

بخشی از مهمترین وظایف و مسئولیت های کلیدی کمیته ریسک عبارتند از:

الف - کمک به ترویج فرهنگ مدیریت ریسک در شرکت، ارتقاء گفتگوهای آزاد در خصوص ریسک، تلفیق مدیریت ریسک با اهداف و استراتژی‌های شرکت و نظام جبران آن، توسعه فرهنگی که بواسطه آن افراد در سطوح مختلف به جای اجتناب یا پذیرش ریسک به نحو مطلوبی آنرا مدیریت کنند.

 ب- پایش وضعیت ریسک در شرکت.

پ- تصویب سیاست و برنامه مدیریت ریسک در شرکت.

ج- حصول اطمینان از اینکه تمامی ریسکهای کلیدی سازمان به صورت مستمر شناسایی، ارزیابی و مدیریت می‌شوند.